Leeromgeving

“Beste , hier vind je alle studies die je via de leeromgeving kunt volgen.

Account aanmaken Leeromgeving

Naam(Vereist)
Dit veld gebruiken wij zodat wij globaal weten waar kijkers zitten. Op deze manier kunnen wij specifieker themadagen plannen in omgevingen waar veel volgers zitten.
Wachtwoord(Vereist)
Sterkte-indicator
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Lesprogramma

(Onder voorbehoud)

4 september (Theologie)

De leer over God de Vader
– Het wezen van God
– Zijn attributen

18 september (Christologie)

De leer over de Here Jezus 
– De Zoon van God en God de Zoon
– De Here Jezus in het O.T.

2 oktober (Pneumatologie)

De leer over de Heilige Geest
– Persoon en werk van de Heilige Geest
– Vrucht en gaven

16 oktober (Thema)

Schepping / Evolutie
– Geloof en wetenschap
– Theïstische evolutie?

5 november (Bibliologie)

De leer over Gods Woord
– De belangrijkheid van de Bijbel                                   
– Hoe is de Bijbel ontstaan

20 november (Antropologie)

De leer over de mens
– Geschapen naar Gods beeld
– Geschapen tot Gods doel en eer

8 januari (Hamartiologie)

De leer over de zonde(n)
– De zondeval
– De gevolgen van de zondeval

15 januari (Soteriologie)

De leer over de redding
– Redder en redding
– Plaatsvervangend offerlam

5 februari (Thema)

Dispensationalisme 
– Gods plan der eeuwen
– Gods tijden en gelegenheden

19 februari (Ecclesiologie)

De leer over de gemeente
– Een geheimenis
– Parel in Gods hand

4 maart (Thema)

Israël
– Waarom Israël?
– Haar ontstaan en haar toekomst

18 maart (Eschatologie)

De leer over het einde
– De eindtijd
– De opname

1 april (Thema)

Het huwelijk
– Gods principes
– Rol van man en vrouw

15 april (Angelologie)

De leer over engelen
– Engelen
– Demonen

6 mei (Thema)

De doop
– Besprenkeling / onderdompeling
– Waarom is de doop belangrijk

21 mei (Thema)

Uitverkiezing
– Gomarus of Arminius
– Eens gered, altijd gered

3 juni (Thema)

Evangelisatie
– De grote opdracht
– Hoe doen we dat?

17 juni (Afsluiting)

– Q &A   Evaluatie